Kalanetika

24. srpna 2007 v 19:30 | Fishy |  Sport a cvičení
Kalanetika je klidné cvičení pro muže i ženy, které je zaměřeno na celkové posílení a protažení těla. Učí tělo správnému postoji a při správném a cíleném cvičení vyrovnává svalové disbalance, které vznikají automaticky při běžném používání našeho těla. Cvičí se při pomalé hudbě a počet cviících bývá omezen.
Kalanetika je vhodná pro všechny, kdo se chtějí naučit své tělo fungovat správně i když zrovna necvičí. Pro ty z vás, kdo nechcete nebo nemůžete při cvičení zatěžovat klouby, nebo bolestivé partie po zranění či s problémy pohybového aparátu. Pro vás, kdo se chcete naučit vnímat své tělo a práci jeho svalů. Pro všechny, kdo chtějí své tělo zpevnit, vytvarovat a protáhnout ať již z estetického, nebo z funkčního hlediska. Na věku naprosto nezáleží.

Půlhodinka denně stačí
Cvičební program, díky kterému si zformujete postavu již za dva týdny, je založen na pravidelném cvičení po menších dávkách. Je tedy nutné každý den opakovat předepsané cviky. Vyhraďte si na ně pravidelnou půlhodinku, o které víte, že budete mít stoprocentně čas, náladu či sílu cvičit. Jestliže jednou vynecháte, postava si to zapamatuje a vrátí se zpět. Předepsaných cviků je šest, které se opakují po sadách.

Cvik č. 1: Zadeček a stehna
Lehněte si na zem a nohy si položte na postel tak, abyste je měla vyvýšené. Od pat až po kolena by měly ležet na posteli. Zvedejte pánev do vzduchu, a tak budete posilovat stehna a hýždě. Cvik proveďte šestnáctkrát v jedné sadě (celkem deset sad). Dohromady tedy zvednete boky stošedesátkrát. Nebojte se, to číslo se zdá být děsivé, ale cvik sám o sobě není těžký a zvládne ho i ta, která běžně necvičí.

Cvik č. 2: Bříško
Nohy si ponechejte položené na posteli, dejte si ruce za hlavu a zvedejte se jako při sklapovačkách. Protože se tento cvik provádí opět v deseti sadách po šestnácti, nemusíte se zvedat až úplně nahoru, stačí jemné kmitání.

Cvik č. 3: Podbřišek
I spodní břišní svaly potřebují zpevnit. Zůstaňte ležet na zemi ve stejné pozici, ale tentokrát do vzduchu zvedejte nohy. Záda mějte v klidu položená na tvrdé podložce. Nohy nikdy nepokládejte na postel! Opět proveďte stošedesátkrát.

Cvik č. 4: Stehna
Lehněte si na bok, spodní nohu skrčte do úhlu 90° a horní zvedejte nataženou. Každou nohou jej proveďte ve třech sadách po šestnácti.

Cvik č. 5: Vnitřní strana stehen
Zůstaňte ležet na boku. Spodní nohu nechte rovně nataženoum, horní pokrčte v koleni a přehoďte přes tu dolní jako most. Tu zvedejte, ale ne švihem, opět ve třech sadách po šestnácti.

Cvik č. 6: Boky
Klekněte si na zem tak, abyste stála na kolenou (a neseděla na zadečku). Zvedněte ruku nahoru do strany a natáhněte se za ní. Ve stejné chvíli si sedněte zadečkem na opačnou stranu, než kam směřuje vaše ruka. Měla byste cítit tah ve svalech na boku v pase. Opakujte v pěti sadách po šestnácti.

Tyto cviky by vám měly zabrat zhruba půl hodinu denně. Po pravidelném dvoutýdenním cvičení byste měla mít už viditelné zpevnění a zformování všech problematických partií těla. Nejlepších výsledků však dosáhnete, budete-li i nadále pravidelně cvičit.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Lifeless Lifeless | Web | 25. srpna 2007 v 8:02 | Reagovat

Mamka na kalanetiku chodila půl roku a říkala, že je to dobrý a zlepšilo jí to postavu :)

2 Biathine Biathine | E-mail | Web | 27. srpna 2007 v 12:19 | Reagovat

Já jsem si zrovna půjčila celou knihu o kalanetice a ten hodinový program je docela zabíračka:)

3 Simona Simona | Web | 22. května 2008 v 17:29 | Reagovat

no teda, je těch cviků dost. a každý den? to bych se zbláznila, možná bych ani sruhý den ráno nevylezla z postele ... :D

4 Majka Majka | 22. ledna 2009 v 9:33 | Reagovat

Teda...u toho cviku na bříško mě málem vezli :D

5 www.doplnky-fitness.cz www.doplnky-fitness.cz | Web | 19. února 2009 v 16:56 | Reagovat

Ahoj. Za prvé bych se chtěl omluvit za reklamu, ale fakt mi to nedalo a musím se pochlubit. Kukněte sem: www.doplnky-fitness.cz. Jestli chcete zhubnout, vypadat krásně, udělat ze sebe svalovce, kvalitně posilovat, dělat kulturistiku a další věci, tak to určitě navštivte. Sám jsem tam už parkrát nakoupil a nemůžu si to vynachválit. Klikejte na web a jste tam a navíc za pokus nic nedáte ;-)

6 Nikol Nikol | 29. dubna 2011 v 19:58 | Reagovat

Tak to pěkně kecáte! Kalanetika se svičit nemusí každý den a navíc se má cvičit hodinu. Všechny dviky se mají cvičit 100x. Jen udržovací program má poté 15 minut, žádná půl hodina denně.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama