Uhaste žízeň

3. srpna 2007 v 7:43 | Fishy |  Moje hubnutí
Pár tipů z časopisu DIETA

7 důvodů proč pít:
  1. Dostatečné množství tekutin zajišťuje správnou látkovou výměnu, dobrou funkci ledvin, odstraňování odpadních látek, tělesnou i duševní svěžest.
  2. Při nedostatečném příjmu tekutin se snižuje celkový tělesný výkon, mentální funkce, dochází k vyšší unavenosti, bolesti hlavy, kloubů, poruchám ledvin, v nejhorším případě může dojít až ke kolapsu krevního oběhu.
  3. Voda je rozpouštědlem mnoha látek, které přijímáme a významně se uplatňuje v metabolismu.
  4. Řada civilizačních chorob může být prvním příznakem nebo následkem déletrvajícího nedostatečného pitného režimu.
  5. Pokud chcete mít krásnou pokožku, měli byste pitný režim dodržovat. Lidská poožka bývá spolehlivým indikátorem toho, jak je pitný režim dodržován. Pokud je přísun tekutin stabilně nízký, tvoří se rychleji vrásky a kůže je již na pohle suchá a šedivá.
  6. Tělo vodu potřebuje také jako chladící kapalinu, brání tedy přehřátí organismu procesem pocení.
  7. Nedostatek vody může způsobovat zácpu.
Pravidla pitného režimu
  • Je nutné pít rovnoměrně v průběhu celého dne, a to již od rána.
  • Nečekejte, až budete mít žízeň, to je již projevem mírné dehydratace.
  • Zvažte, jaká tekutina se stane základem vašeho pitného režimu, základem by měla být dostatečně kvalitní čistá voda nesycená. Jedině ta je vhodná pro všechny bez rozdílu. Vhodnost ostatních nápojů se liší v souvislosti s potřebami konkrétního organismu, probíhající aktivitou, zátěží, počasím, apod.
  • Důležité je, aby zvolená voda měla prokazatelně vyvážený obsah minerálů.
  • Omezujte přímou konzumaci většího množství silně perlivých vod. Volný CO2 může narušit proces zažívání a vyvolávat potíže.
  • Omezujte konzumaci slazených limonád a kolových nápojů. Jsou bohatým zdrojem cukru a jejich konzumace může citelně ovlivnit denní příjem energie. U dětí může v mnoha případech i za obezitu.
  • Se zvýšením denní zátěže zvyšujte i spotřebu tekutin.
  • Jako nejvhodnější tekutiny pro horké počasí jsou čistá voda nebo nakyslé či nahořklé nápoje. Sladká chuť pocit žízně zvyšuje.
  • Ovocné "nektary" by neměly tvořit hlavní část denního příjmu tekutin, vyrábějí se totiž zředěním již jednou vylisované ovocné dřeně pitnou vodou.
Tak na zdraví! :-)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 colorfull_umbrella colorfull_umbrella | Web | 3. srpna 2007 v 9:31 | Reagovat

Hej ja viem, ale ja som nemala v plane to zjest.. ='(

2 colorfull_umbrella colorfull_umbrella | Web | 3. srpna 2007 v 10:41 | Reagovat

ale ja to mam naplanovane, len ked mama nieco donesie.. achjo

3 colorfull_umbrella colorfull_umbrella | Web | 3. srpna 2007 v 11:18 | Reagovat

a este som chcela, ja som s toho schudla pol kila ;)

pri mojej vahe .. :D

4 Petr Petr | Web | 16. března 2008 v 16:41 | Reagovat

A hlavně člověk nesmí dohánět pitný režim pitím alkoholických nápojů - především piva :-)

5 Koukni Koukni | 27. srpna 2009 v 17:17 | Reagovat

Ahoj, podívej se na můj blog o zdravém životním stylu: http://zdravezhubnout.blog.cz/

6 Maroš Maroš | E-mail | 4. června 2010 v 13:20 | Reagovat

Nejte spokojená/y se svou váhou,kupte si prášky na hubnutí.Pujčte si:

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama