Tipy na změnu stravovacích návyků

3. září 2007 v 8:11 | Fishy |  Dieta - články

Změňte své stravovací návyky!

Pár docela dobrých tipů z Ženy-in, všechny se mi líbí, a v zásadě s nimi souhlasím :-)
Když se rozhodneme začít hubnout, začne každá z nás hledat ten nejpohodlnější a nejrychlejší způsob. Věřte ale, že bez práce nejsou koláče a hezká postava taky nebude za pár týdnů. A už vůbec nevěřte, že existují zázračné diety, pilulky nebo nápoje, které vám zaručí zhubnutí bez námahy a bez omezení či změny vašeho jídelníčku.
Zjednodušeně řečeno, nejideálnějším způsobem jak trvale snížit svou váhu, je změna dosavadních stravovacích návyků, spojená s přiměřeným pohybem.

Dobrou zprávou je, že český jídelníček se postupně stává zdravějším. Zvykli jsme si jíst více čerstvou zeleninu a ovoce, tučné vepřové a hovězí maso jsme nahradili kuřecím a rybím masem.
Jak tedy postupovat, pokud chceme zdravě hubnout a váhu si udržet?
Denní energetický příjem by se měl pohybovat okolo 5000 kJ. Optimální rychlost hubnutí je potom asi půl kila až kilo týdně. Nemá cenu si stanovit zbytečně velké a tudíž nereálné cíle a být potom zklamaná z pomalého úbytku na váze.
Je pochopitelné, že nechcete zhubnout jen na chvíli, ale chcete si svou ideální váhu udržet. A i teď je to jen a jen na vás. Účinná je jedině změna vašeho jídelníčku, a to trvalá!
Pár rad a tipů jak se správně stravovat...
... jezte raději v malých dávkách, nejlépe 5x denně. Nebudete mít pocit hladu. Mezi těmito jídly "neuzobávejte" nic jiného.
... jezte v klidu, jídlo si vychutnávejte.
... jídlo si chystejte na malé talíře, vejde se na ně méně jídla. Pamatujte, že nemusíte za každou cenu dojíst celou svou porci.
... jezte tehdy, když máte hlad. Ne chuť!
... je dobré si vést přehled o tom, co během dne sníte, včetně energetické hodnoty. V tom vám pomůže deník, kam si můžete zaznamenávat vše, co jste během dne snědly.
... pokud nemusíte, nekupujte domů lákladla v podobě vašich oblíbených pamlsků. Kupujete-li je pro ostatní členy rodiny či pro návštěvy, odkliďte si je z očí.
... jezte raději pokrmy vařené a dušené, než smažené a tučné omáčky.
... důležitý je i váš pitný režim. Za celý den byste měly vypít 2,5 až 3 litry vody, minerální vody, ovocného čaje či ředěných ovocných šťáv. Vyvarujte se kávy a přeslazených perlivých nápojů.
... váš jídelníček by měl obsahovat dost bílkovin, tuků, sacharidů, minerálů, vitaminů, stopových prvků a vlákniny.
... zvyšte svou spotřebu ovoce a zeleniny.
... chcete-li snížit svou váhu, energetický příjem by měl být nižší než energetický výdej. Přidejte pravidlený pohyb a s kily se vám bude bojovat mnohem snáz.
... potraviny z bílé mouky nahraďte celozrnnými, tučné mléčné výrobky nízkotučnými.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 www.doplnky-fitness.cz www.doplnky-fitness.cz | Web | 19. února 2009 v 16:31 | Reagovat

Ahoj. Za prvé bych se chtěl omluvit za reklamu, ale fakt mi to nedalo a musím se pochlubit. Kukněte sem: www.doplnky-fitness.cz. Jestli chcete zhubnout, vypadat krásně, udělat ze sebe svalovce, kvalitně posilovat, dělat kulturistiku a další věci, tak to určitě navštivte. Sám jsem tam už parkrát nakoupil a nemůžu si to vynachválit. Klikejte na web a jste tam a navíc za pokus nic nedáte ;-)

2 Zhubl jsem 10 kilo Zhubl jsem 10 kilo | E-mail | Web | 26. srpna 2009 v 14:06 | Reagovat

Zdravím všechny, mně se podařilo zhubnout 10 kilo za 4 měsíce a váhu si již více jak rok držím a k tomu všemu mám obrovské množství energie. Kdyby vás zajímalo jak mrkněte na www.zhubnoutzdrave.webnode.cz

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama