Dieta - články

Alpenliebe bez cukru

30. ledna 2008 v 8:05 | Fishy
I když už dietu v podstatě nedržím (no, jím celkem málo, hrozně zdravě, ale když mám chutě, něco si dám, ale přiměřeně!), tak se sladkým netláskám, protože nechci zase přibrat, samozřejmě. No a když ám chuť na sladké, tak si vezmu jeden bonbon Alpenliebe bez cukru.
Určitě je znáte, a jsou fakt dobroučký, navíc jsou cucací, takže to nezhltnete jako čokoládu, ale vycucáte, a chuť na další vás přejde :-)

7 zbytečných chyb při hubnutí

18. ledna 2008 v 6:31 | Fishy
Proč se vám stále nedaří udržet svá kila pod kontrolou? Možná děláte některou z častých, avšak zbytečných chyb.
1. Deset kilo za měsíc? Nesmysl
Potřebujete zhubnout dvacet kilo? I to je možné, ale nečekejte, že se vám to podaří za půl roku. Ostatně jste je za tak krátkou dobu ani nenabrali. Je lepší si nejdříve dát menší cíle - třeba šest až deset kilo za půl roku - a pak pokračovat zase s novým plánem. Cíle, který je více na dohled, se dosahuje snáze.
2. Příliš vysoká rychlost
Počítejte s tím, že čím více chcete hubnout, tím pomaleji vám to půjde. Pokud potřebujete zhubnout jen deset kilo, půjde to pravděpodobně pomaleji než deset kilo dejme tomu z celkových čtyřiceti. Souvisí to mimo jiné s výkonností metabolismu, který se většinou s rostoucí obezitou výrazně zpomaluje.
3. Už nikdy si nedám...
Budu cvičit! A nejméně třikrát týdně! A vážně tomu věříte? Takové odhodlání většinou vydrží týden dva - vy si proto cvičení, ale třeba i změny v jídelníčku naplánujte jen takové, o kterých víte, že je můžete zvládnout dlouhodobě. Proto by z vašich úst neměly zaznít ani věty typu "už nikdy si nedám čokoládu".
4. Při hubnutí se nemusí trpět
Budete-li brát hubnutí jako dočasné utrpení, po jehož konci se zase budete moci rozvalit se sáčkem chipsů před televizí, měli byste se raději předem smířit s neúspěchem, případně s jo-jo efektem. Svého cíle totiž dosáhnete daleko spíše, když se shazování kilogramů stane součástí celkové a trvalé změny vašeho životního stylu.
5. Bez hladovění to nejde. Nebo ano?
Mýlí se ten, kdo si myslí, že při shazování kil musí od rána do noci trpět hladem - samozřejmě, musíte jíst méně, ale své udělá také to, že byste měli jíst pětkrát až šestkrát denně. Pak byste hlad pociťovat neměli. Dokonce, pokud byste se jím trápili, jen zvýšíte riziko, že tělo najede na úsporný režim a i z mála přijatého jídla pečlivě uloží každé deko. Po prvních pár dnech hodně skromného jídelníčku by se hubnutí nejspíše zastavilo.
6. Připravte se na pocit hladu raději předem
Nicméně zejména první týden či dva nejspíše hlad přece jen mít budete, tělo si musí zvyknout na menší porce méně hutné stravy. Počítejte s tím stejně jako s faktem, že budete v takových chvílích rozmrzelí a náladoví. Hlavně se krizi nesnažte zajíst, lepší je mít připravené nakrájené kousky zeleniny. Pozor na ovoce, tu a tam nevadí, ale jídlo na hubnutí to úplně není - je hodně sladké.
7. Hubnutí v utajení nemusí vyjít
Je pochopitelné, že se se svými plány na hubnutí nechcete svěřovat, pokud chcete někoho překvapit štíhlejší linií nebo když vám není příjemná představa, že se vás stále někdo vyptává, jak vám to jde. Ale na druhou stranu, zkušenosti ukazují, že právě svěření se s vlastními záměry pomáhá - přece to nevzdáte, když už jste to oznámili partnerovi nebo kamarádkám. Možná budete příjemně překvapeni, jak vás bude okolí podporovat. Jinak hrozí, že si třeba nebudete moci připravovat zdravější jídlo či že vás budou nutit jíst. Nebojte se i na návštěvách odmítnout nějaké jídlo s tím, že se snažíte zhubnout.

Nezdravá jídla, která prospějí vaší postavě

16. ledna 2008 v 13:37 | Fishy
Porce červeného masa by nikdy neměla přesáhnout velikost balíčku karet.
Vyhýbáte se v rámci diety červenému masu, pizze, plnotučným mléčným výrobkům a dalším zatracovaným jídlům? Chyba. Právě ona vám totiž v boji s přebytečnými kily pomohou. Pokud se vyhýbáte hamburgerům, zmrzlině, pizze, šunce a vejcím v domnění, že vám musí zničit postavu, nedělejte to. Některá nezdravá jídla vám naopak mohou v hubnutí pomoci. Server msn sestavil přehled pěti jídel se špatnou dietní pověstí, která byste do svého jídelníčku měli znovu zařadit Zdroj: iDNES

Jak jíst méně?

28. prosince 2007 v 9:57 | Fishy
  • Do úst vkládejte menší kousky jídla, pečlivě kousejte a neberte do úst další sousto, dokud nespolknete předchozí.
  • Nenabírejte příborem další sousto, máte-li plná ústa.
  • Občas přerušte na pár vteřin jedení, odložte příbor a konverzujte.
  • Vnímejte vůni a chuť pokrmu a užijte si to!
  • Dojídejte u stolu jako poslední.
  • Jezte pouze u stolu, nikoli vestoje.
  • Jezte v klidu.
  • Při jídle se nevěnujte žádné další činnosti (čtení novin nebo časopisů, sledování TV).
  • Vyhýbejte se fast-foodům a stánkům s rychlým občerstvením
  • Nemusíte dojídat vše, co máte na talíři (i když se jedná o zdravý pokrm)!

Kolik má být tuku v těle?

2. listopadu 2007 v 13:24 | Fishy
Jiný elektrický odpor má tkáň, ve které je hodně tuku, a jiný ta, ve které je více vody. Tento jev využívají moderní osobní váhy, které dokážou změřit, kolik je v těle procent tuku. Naměřené údaje je však třeba brát s lehkou rezervou. Zdroj: iDNES

Lékaři varovali: Dávejte pozor, jinak sníte, co uvidíte

3. října 2007 v 15:44 | Fishy
Jsme naprosto bezmocní vůči svodům načaté čokolády, švédského stolu nebo misky se sušenkami. Jídlu, které máme před očima, nedokážeme odolat.

Nejvíc sníte, když...

Wansink se svým týmem zjistil, že největší porce snědí lidé, kteří jedí:
- takzvaným rodinným stylem, kdy je jídlo servírováno na velkých mísách a hrncích na stole
- přímo ze sáčku či krabice
- na větších talířích nebo z větších nádob
- před televizí, v autě nebo s přáteli

Anorexii studentek může mít na svědomí přísná škola

3. října 2007 v 15:36 | Fishy
Mnoha talentovaným dívkám věhlasná náročná střední škola může pomoci maximálně rozvinout talent a schopnosti. Jenže u jiných, které přísné podmínky a soutěživost na takové škole nezvládají, může podobné školní klima vyvolat anorexii.
Co si o tom myslíte?

Článek o výživě

12. září 2007 v 12:01 | Fishy
Ještě jeden článeček, pro angličtináře, o redukčním jídelníčku, s názornými tabulkami, atd. :-)
Btw, teď jsem na chodbě viděla slečnu, která měla droboučká ramena, ruce a prsa, a přez zadek nejmíň 120 cm! A tak si říkám, že mám ještě štěstí, že mám souměrnou postavu. Místo abych měla obří zadek nebo břicho, mám všechno souměrně velké :-) :-) :-)

Mléčné výrobky jsou při hubnutí výborným pomocníkem

4. září 2007 v 9:17 | Fishy
Obsahují bílkoviny, které zaženou hlad, a ještě pomáhají shazovat kila. Hlídejte si však obsah tuků, zejména u sýrů. U jogurtů či tvarohových dezertů zase kolik v nich je cukrů. Na hlad je lepší bílý jogurt, případně s kouskem vámi vybraného ovoce. Sladké mléčné výrobky jezte raději jen k snídani nebo dopolední svačině, odpoledne už jen výjimečně. Jogurtové a tvarohové výrobky jsou díky obsahu bílkovin lepší než pudinky, které tělu kromě energie nic nedají. Pozor také na množství. Po přepočtu na deset deka nebo sto mililitrů nemusí vypadat energetická hodnota varovně ani u sladkého jogurtu, ale už to nebude platit o velkém čtvrtkilovém balení.
Dobrou volbou pro hubnutí jsou také sýry typu Cottage nebo tvaroh, případně nízkotučný eidam či odlehčená verze sýrů typu Lučina. Můžete je jíst s tmavým pečivem, samotné nebo si je přidat do salátů. Jinak však buďte u sýrů opatrní. Neobsahují sice cukry, ale bohužel mnoho tuků. Zejména zrající a plísňové sýry proto jezte jen jako delikatesu, kterou si dopřejete tu a tam v podobě tří čtyř malých kousků třeba k vínu. Tavené sýry jsou sice na první pohled méně vydatné, ale obsahují tavicí soli, které jejich využití v organismu zhoršují.
Zdroj: iDNES

Tipy na změnu stravovacích návyků

3. září 2007 v 8:11 | Fishy

Změňte své stravovací návyky!

Pár docela dobrých tipů z Ženy-in, všechny se mi líbí, a v zásadě s nimi souhlasím :-)
Když se rozhodneme začít hubnout, začne každá z nás hledat ten nejpohodlnější a nejrychlejší způsob. Věřte ale, že bez práce nejsou koláče a hezká postava taky nebude za pár týdnů. A už vůbec nevěřte, že existují zázračné diety, pilulky nebo nápoje, které vám zaručí zhubnutí bez námahy a bez omezení či změny vašeho jídelníčku.
Zjednodušeně řečeno, nejideálnějším způsobem jak trvale snížit svou váhu, je změna dosavadních stravovacích návyků, spojená s přiměřeným pohybem.

Článek - Wikipedia

2. září 2007 v 7:03 | Fishy
Našla jsem docela dobrý článek o dietě na Wikipedii, bohužel jen v angličtině. Nicméně doporučuju si to přečíst, popřípadě si projít i odkazy :-)

Článek zde

Mýty a pravidla o hubnutí

24. srpna 2007 v 6:33 | Fishy
Zdroj: Žena.cz

Více než třetina žen vyzkoušela na sobě nějakou dietu nebo "osvědčený" postředek na hubnutí. S výsledkem ale byla spokojená málokterá z nich. Proč? Jak se orientovat v nepřeberném množství diet, doporučení odborníků na zdravou výživu a zaručených rad nelepších kamarádek? Máme pro vás odpovědi na 12 nejčastějších otázek. Zjednodušte si cestu ke zdravě štíhlé postavě, přestaňte počítat kalorie a uvolněte se.

Klik na celý článek :-)

Jezte mladě!

22. srpna 2007 v 21:05 | Fishy
Zajímavý článek z Elle

Zapomeňte na diety. Poradíme vám, co jíst, abyste byla dlouho krásná. Máme pro vás jednoduchý návod o deseti bodech
Z působ, jakým se stravujete, je velmi důležitý k uchování zdraví a mládí vašich buněk. Kdo je jejich nepřítelem? Především volné radikály, sloučeniny kyslíku, které poškozují buněčný aparát. Vznikají pokaždé, je-li organismus napaden - ať už znečištěným ovzduším, viry nebo mikroby, přílišným horkem nebo zimou. Vhodná strava ale může jejich tvorbu omezit a zároveň posílit váš imunitní systém. Pokud vás zajímá, z čeho by se měla skládat, inspirujte se.

Jezte teplé obědy –zhubnete a ušetříte

22. srpna 2007 v 11:24 | Fishy
Většina z nás dospělých ( až 70 procent) odbude oběd slovy: ,,Stejně na něj nemám čas, něco si jen tak rychlého sním po cestě. Ještě budu dlouho čekat v restauraci, zaplatím za to spoustu peněz. Radši na oběd nepůjdu, a mohu tak z práce odejít dříve."
Nejenže na své předsevzetí v návalu práce zapomenete a stejně odejdete pozdě jako vždy, ale ještě si zničíte zdraví a ztloustnete.
Když se však naopak pro teplý oběd v klidném prostředí rozhodnete, bude to nejen ku prospěchu Vám, ale i Vašemu zaměstnavateli. Po cestě se provětráte (zkuste si nebrat auto na 150 m), odpočinete si od práce, popovídáte si s kolegy či se od nich odreagujete. :-)
V klidu oběd sníte, jelikož se nebudete ládovat u počítače či jiného pracovního miláčka a opravdu si jídlo vychutnáte a užijete! Z dobrého estetického zážitku se Vám bude nejen výborně zažívat, ale zároveň se Vám zlepší nálada a budete mít chuť do práce.
Hlavní je ale fakt, že při rychlém obědu do sebe rychleji nasoukáte větší počet kilojoulů.
Nedávno mě překvapilo, když jsem počítala rozdíl mezi hotovým jídlem a saláty či rychlým občerstvením. Například porce guláše s rohlíkem či chlebem Vám dodá cca 1500kJ, ale 15 dkg pochoutkového salátu s rohlíkem celých 2600kJ a ještě se budete cítit ošizeni a půjdete si koupit něco dobrého na zub (např. Miňonky) a rázem se Váš "ošizený" oběd stane kalorickou bombou čítající 4000 kJ, což by měl být Váš příjem na skoro celý den.

Tipy pro zhubnutí

21. srpna 2007 v 8:33 | Fishy
Ověřené a účinné hubnoucí metody, nízkotučné nápoje, stroje na cvičení a produkty, s nimiž zaručeně shodíte pár kilo - co si letos pořídit a co dodržovat?
U jídla mějte ticho. Pokud jíte a pouštíte si k tomu rádio nebo televizi, zkonzumujete toho daleko víc, protože zůstáváte déle u stolu. Proto si ztlumte rádio…

Před jídlem se dvacet minut projděte. Budete pak mít menší hlad. Alternativami jsou dechové cvičení, protahovací cviky nebo alespoň deset minut posilování - jeden den například paže, druhý den nohy. Nikdy nezapomínejte na protahování.

Čichejte vůni jablek, banánů a máty. Jeden americký neurolog dělal test se třemi tisíci dobrovolníky, kteří si přáli zhubnout. Čím více vdechovali tyto vůně, tím menší měli hlad - a tím více ztráceli na váze.

Vymalujte si kuchyň namodro nebo nazeleno. Tyto barvy brzdí apetit (na rozdíl od červené, oranžové a žluté).

Zpestřete si pití vody… Pokud patříte k ženám, pro něž je těžké vypít za celý den alespoň litr a půl vody, kupte si do práce i domů hezkou karafu a skleničku, limetky nebo lístky máty. Můžete si tak sama připravit různé varianty a chutě nápoje.

Zahrajte si na děti. Abyste si nedávala příliš velké porce jídla, servírujte hlavní chod na dezertních talířcích a místo dezertních používejte podšálky. Je to zábavné a účinné. Na dětském nádobíčku toho prostě sníte méně!

Netrestejte se! Říkají to všichni specialisté. Vystrnadit své oblíbené jídlo z jídelníčku je ta nejlepší cesta, jak se ho při prvním návalu splínu přejíst. Máte-li chuť třeba na čokoládu, dejte si dvě kostičky a nevyčítejte si to.

Zařaďte do svého jídelníčku česnek, mrkev, grep nebo okurku. Pomohou vám z těla vyloučit přebytečnou vodu.

Dobře spěte! Nedostatek spánku má vliv na tělesnou hmotnost. To ukázala studie, která byla nedávno provedena ve Spojených státech na osmašedesáti tisících Američanech. Malí spáči (tedy ti, kteří spali pět hodin a méně) měli tendenci přibývat na váze více než ti, kteří si dopřáli sedm či více hodin spánku denně. Naše rada? Abyste dobře spala, vyvarujte se příliš sytých večeří.

Počítejte kroky.
Pořiďte si krokoměr a zvyšte svoji denní dávku na 1000, pak na 2000… Cíl? Deset tisíc kroků denně, pokud se jedná o vaši jedinou fyzikou aktivitu.

Po večeři si jděte vyčistit zuby. Budete tak mít menší chuť něco před spaním mlsat
Zdroj: Elle

Zkuste vyčistit a propláchnout své tělo

31. července 2007 v 8:06 | Fishy
Na celkové pročištění jsou světovými přeborníky jogíni. Jejich očista zažívacího ústrojí je velmi obtížná na výdrž, ovšem přináší blahodárné účinky. Jaký je tedy její postup?

Kůra trvá pouze jeden den. Ráno si zacvičte Pozdrav slunci a vypijte větší sklenici Vincentky. Ano, má velmi nepříjemnou chuť, ovšem jiný nápoj podobný těm indickým u nás není k sehnání. Tekutina urychlí střevní peristaltiku a podpoří zažívání. Po hodině vypijte druhou sklenici. Celý cyklus opakujte, dokud z vás nebude odcházet pouze voda. Je třeba podporovat kůru cvičením jógy zejména v den detoxikace. Odměnou vám bude neopakovatelný pocit lehkosti. Celá kůra by se měla opakovat po šesti měsících.

Někteří odborníci doporučují i takzvané "ovocné dny", kdy je dovoleno jíst pouze červené ovoce. Například maliny, jahody, třešně, višně, červený rybíz atd. Člověk by se měl v těchto dnech vyhýbat fyzicky namáhavé práci, proto je nejvhodnější začít s očistou o víkendu. Tato kůra se dodržuje maximálně po dobu pěti dnů a je třeba vypít dostatečné množství tekutin. Nejvhodnější je obyčejná neperlivá voda nebo zelený čaj. Obloukem se vyhněte sladkým limonádám, chemickým džusům i perlivé vodě.

Pokud máte pevnou vůli a detoxikační kůru jste dodrželi, upřímně vám gratuluji. Pro maximální prodloužení jejího účinku přecházejte na "normální" stravu velice pomalu. Důležité je taky pravidelné cvičení v přírodě nebo v tělocvičně. Pokuste se své zdravé návyky zařadit do běžného života, postupem času si na ně zvyknete a nebudou vám dělat již žádné problémy. Detoxikační dny jsou jedním ze způsobů jak začít zdravě žít.

Zdroj: moda.cz
 
 

Reklama